lørdag den 21. februar 2015

Forloren hare m. rodfrugter og rødvinssovs.

Igen én af favoritterne herhjemme. En meget mættende ret med kun omkring 650 kcal pr. mand, også er den stort set umulig at lave forkert. Jeg ved godt det er snyd at bruge færdiglavede sovse, men når nu den givne sovs er kalorielet og nem at "pifte op" så syntes jeg det er ok ;)

Som altid er målene pr. mand, så det er lettere at gange op til den mængde man skal bruge. Rodfrugter kan man selv variere som man syntes, bare husk der er flest kalorier i pastinak og gulerødder. Fx champignon kan også bruges men skal selvfølgelig ikke koges først.


Ingredienser:
100g 4-7% hakket svinekød
100g 4-7% hakket oksekød
45g kalkunbacon (ca en 1/3 af pakken)
150g færdiglavet rødvinssovs evt. fra Netto.
15g rasp
½ dl skummemælk
15g ribsgelé
100g gulerod
70g pastinak
80g broccoli
50g rosenkål
salt
peber


Farsen:
Tænd ovnen på 200 grader.
Bland hakket kød, raspen og mælken. Tilsæt lidt salt og peber og rør godt. Form farsen til en aflang form i et ildfast fad. Fordel kalkunbaconen over farsen som vist på billedet.
Hæld en smule vand ved siden af haren og sæt den i ovnen. Den skal have 50-60 min. på de 200 grader.


Rodfrugterne:
Skær dem i skiver/stykker og kog dem i ca. 10 min, Derefter lægges de i et separat ildfast fad og sættes i ovnen i 25-30 min. på samme 200 grader.


Sovsen:
Hæld de 150g sovs op i en kasserolle. Tilsæt ribsgelé og lidt peber. Kog op og så er den færdig.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar