lørdag den 14. marts 2015

Kogt hamburgerryg med stuvet ærter og gulerødder.


Uuuuhm jeg har savnet en god hamburgerryg - og den var nem af lave kalorielet. Der er åbenbart få kalorier i selve kødet, så dér var vi heldige.
Jeg tror jeg måske gik lidt "overboard" med mængden af rodfrugter til , men du kan jo selv bedømme det når går i gang.  Jeg kunne nemlig ikke helt spise op. Hehe.
Igen er målene pr. person. Der er ca. 600 kcal  denne opskrift.

Ingredienser:

300g røget hamburgerryg (ikke skinke)
80g pastinak
80g broccoli
50g champignon
50g rosenkål
80g blomkål
150g dåse ærter og gulerødder
120g hvid karoline mælkesovs
½ teske sukker

Tænd ovnen på 200 grader.

Hamburgerryg:

Det er svært at sige hvor længe sådan én skal have, men jeg plejer at sige, 50 min. pr kg og i slutningen skal den hvile 15 min. 
Det kan spice kødet lidt op hvis man tilføjer vandet en smule laurbærblade same et løg skåret i 4 stykker.
Efter kødet har hvilet, skæres det i de ønskede skiver.

Rodfrugter:

Skær pastinak, broccoli og rosenkål i grove stykker og kog dem i ca. 10 min. Rens champignon og læg alle grøntsagerne i et ildfast fast. Bag den i ovnen i 30-35 min ved 200 grader.

Sovsen:

Varm den hvide mælkesovs, tilføj ærter og gulerødder, sukkeret og en smule salt og peber. Meget simpelt og kalorielet.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar