mandag den 9. marts 2015

Roastbeef med brun sovs, svampe og rodfrugter.


En rigtig lækker og simpel opskrift til en lørdag aften - og så kan det spises med god samvittighed.
Som I kan se så nød manden en god øl til, det er så selvfølgelig ikke det smarteste hvis man vil spare på kalorierne. Men godt så den ud på billedet, så jeg syntes den skulle med. Jeg holdte mig til en cola light.
Opskriften hér er igen pr. person og der er i denne portion ca. 630 kcal.


Ingredienser:
250g roastbeef
150g Færdiglavet brun sovs fra netto.
40g Ribsgelé 
100g gulerod
100g pastinak
60g broccoli
60g blomkål
50g champignon (Jeg har her valgt en svampemix)
50g peberfrugt

Roastbeefen:
Vi valgte at stege stegen i ovnen på en 250grader i 15 min og derefter på 180-200grader til den fik en kernetemperatur på 58grader (til to personer).  Derefter hvilede den i 10min.

Rodfrugterne:
Skær grøntsagerne i grove stykker, og
kog dem (undtagen svampe og peberfrugt) i 10 min. Derefter skal de alle i ovnen i 30 min, sammen med stegen. Det betyder ikke noget at temperaturen ændres til stegen.

Sovsen:
Hæld 150g i en lille gryde eller kasserolle, tilsæt ribsgeléen og lidt salt og peber. Kog op.

Meget simpelt ikke? Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar